Český pohár v halovém veslování - Hradec
Děkuji mým kolegům z redakční rady, že taktně pomlčeli o tom čí to vlastně byl nápad usednout do vlaku.
Od středy meteorologové varovali! Přijde Ladovská zima. V Praze 3cm sněhu, u Muzea 4. Napadlo mne zvolit vlak. V ten okamžik jsem ještě netušil zdali je to nápad dobrý, špatný a nebo jestli je to vůbec nějaký nápad. Olda Říha zpívá o tom jak vlaky mají řád a smysl.... a bylo rozhodnuto.
Jak vidno z fotografií, všichni měli dobrou náladu, úsměvy na tvářích, spokojenost. Nejvíc asi děvčata, která se radovala, že jejich trápení na C2 skončilo již dávno před Chlumcem nad Cidlinou. Pravdou je, že ČD nastřádaly během naší 120' cesty úctyhodných 280' plus, ale za takový výkon by se nestyděl ani Petr Čech v brance Chelsea. Nebylo to zdaleka ztracených šest hodin života. Bylo co jíst i pít, bylo teplo a moje znalosti byly rozšířený např. o detailní návod na výrobu slivovice. Dodnes jsem si myslel, že švestky co spadnou ze stromu někdo shrabe na hromadu a já si pak v Tescu koupím pravou domácí. Omyl, vše je daleko složitější, ale o tom jindy...
Dozvěděl jsem se o problematice světového terorismu, problémech světových bank, podali jsme výroční zprávu o stavu čekého zdravotnictví... zkrátka věci o kterých si člověk doma s manželkou sotva pokecá :-)
Pohodu v kupé udržoval svým optimismem i průvodčí s vytetovaným škorpionkem na krku. Neustále ujišťoval posádku vlaku slovy, za deset minut "už". Po třech hodinách přišel s informací, že máme rozbitou lokomotívu. Sice nechápu jak se může rozbít stroj, co už pěkně dlouho stojí na místě, ale je to zásah "vyšší moci". To nejde předvídat ani ovlivnit. Naštěstí s námi ve vlaku jel i Pavel S. co umí nejenom trenažéry pod 6:30 ale i lokomotivu opravit. Svým zásahem dal do pohybu nejen nás, ale i další 4 soupravy co pokorně stály za námi.
Závody byly excelentní. Nikdo si opravdu nemohl na nic stěžovat a pořadatelé nečekanou situaci zvládli perfektně. Jak by ne, jsou z velké části z Pardubic a o Vánočních trenažérech už jsme psal. Vše klapalo , žádný problém. Např. když jsem se ptal Nadi z organizačního, kde se mohu rozveslovat, odpověděla dojdi si támhle do restaurace. Trochu mne zamrazilo, protože doby kdy jsem se na start připravoval v hospodě jsou dávno pryč a dnes bych něco podobného zcela jistě nepřežil. Nakonec se vše vysvětlilo a zahřívací trenažéry jsem našel opravdu v restauraci. Hned vedle stolku s jídelními lístky :-) Výkony už popsal Tomáš a já jen doufám, že Kuba P. už letenku do Bostonu, má již dávno objednanou. Jeho výkony jsou prostě rekordní.
K Tomášovi se vrátím ještě jednou epizodkou. Při cestě tam jsme měli v Lysé na přestup asi 30 sekund a museli jsme zvládnout podchod. Již při výstupu ohlašovali , urychlete nástup do rychlíku směr Hradec. A tam my jsme potřebovali. Měl jsem trošičku starosti o co@chovu pohyblivost. Ocitl jsem se na okamžik v Černých baronech kdy major Terazky volá... pozri tě sa, on behá...Přísahám, viděl jsem ho jak bere schody po dvou. Až ho tedy v létě na závodišti uvidíte o berlích, je to s ním asi jako s babičkou ze seriálu "Ranč u zelené sedmi". Cestu zpět mě vezl Vláďa vozem po D11. Řidiči poslechli varování a za celou dobu do Prahy jsme potkali asi 10 aut. Z toho cca 7 byly pluhy . Přesto se najdou ti co poukáží na neschopnost silničářů a ani co@ch dlouho nezapomene na modrou armádu. Do slova a do písmene řekl, tohle bylo poslední číslo, teď už jenom vlaky v hlavě. V této souvislosti připomenu mé dvě letošní cesty do práce vlakem. Zpoždění do 15' se nepočítá ČD = Času Dost. Ale jednou nám na cestě došla nafta a podruhé jsem zaspal. Na nádraží 20min cesty, probudím se 5min před odjezdem a ještě jsem na něj v zastávce čekal :-) Jízda vlakem je zkrátka zážitek a adrenalin. Nebyl bych tak radikální jako co@ch a pokud stát nerozpustí Dělnickou Stranu přimlouvám se aby zachoval i České Dráhy.

FotoAlbum
Právě posloucháme zprávu o stavu naší mašinky.
FotoAlbum
No a Roman se také postaral o jedinou medaili naší výpravy.

11. ledna 2010,  text: Roman Novotný, foto: Mirek Oškera



Creative Commons License
www.kvm1881.cz podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česko.
Práva nad rámec této licence jsou popsána zde: notice.